دانستنی

متاسفانه پت شاپ ها هم ملزم به اجری قانون ارزش افزوده شدند

سلام، یه توضیح کوتاه و ساده‌ای درباره مالیات بر ارزش افزوده بگم که سوتفاهمی پیش نیاد و فکر نکنین این مالیات رو ما دریافت میکنیم و تو جیب ما میره!

 

اداره مالیات از تاریخ 1402/10/01 چند شغل دیگر از جمله پتشاپ ها رو مشمول مالیات بر ارزش افزوده کرد و به “گروه مشمول مرحله دهم” نام گذاری کرد.

 

لینک رسمی اداره مالیات: فراخوان مالیات مرحله دهم

 

 

 

تا پارسال این مالیات 9درصد بود و از امسال متاسفانه شده 10درصد از کل مبلغ خرید، که باید خریدار پرداخت کنه، خیلی زیاده 🙁

لینک رسمی اداره مالیات : نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده

 

 

حالا اداره مالیات از کجا میفهمه که ما چقدر فروش داشتیم و چقدر دریافت کردیم؟

ما برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی (خرید از سایت) احتیاج به کد مالیاتی داریم، در غیر اینصورت هیچ بانکی اجازه ارایه خدمات و دادن درگاه پرداخت به ما رو نداره ( دقیقا مثل دستگاه کارت خوان) وقتی از سایت خرید میکنید، درگاه بانک مبلغ خرید شده رو با کد مالیاتی ما، برای اداره مالیات میفرسته، ما موظف هستیم هر سه ماه یکبار، یا به اداره مالیات و یا پنل مربوط به فروشگاه در سایت اداره مالیات مراجعه کنیم، در آنجا ریز تراکنش ها و مبلغ ها هست، اداره مالیات دقیقا ده درصد جمع مبالغ رو از ما طلب میکنه و باید پرداخت کنیم، در صورت عدم پرداخت ما در بازه 15 روزه، شامل جریمه، بسته شدن حساب، دادگاه، ممنوع الخروجی و  ….

اینا رو گفتم بدونین این مالیات بر ارزش افزوده رو ما به اجبار موظف به دریافت از خریدار و بعد پرداخت به اداره مالیات هستیم.

هر سال هم بعد از پایان سال، یه مالیات بر درآمد هم هست که اداره مالیات اون رو از فروشنده میگیره و ربطی به خریدار نداره.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *